Z jedzeniem jest jak z seksem. To są dwie największe przyjemności w życiu człowieka. ... I tak samo jak są ludzie nierozbudzeni seksualnie, tak samo są ludzie nierozbudzeni kulinarnie.
Akcja: Nie kradnij zdjęć! Durszlak.pl
Kategorie: Wszystkie | inne | kanapki | kuchnia | makaron | miesa | moje perelki | ryby | salatki | slodkosci | zapiekanki | zupy
RSS
poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Fasloka po bretonsku

"Oto wypociny mojego narzeczonego:) Fasolka, ktora ugotowal po raz pierwszy w zyciu. Wedlug mojego przepisu, ale swojego wykonania. Musze przyznac, ze wyszla rewelacyjna. Niedlugo bedzie musial to powtorzyc..."

Skladniki:

1 kg fasoli Jas

2 petka kielbasy zwyczajnej z dziczyzna

2 duze cebule

1 maly sloiczek koncentratu pomidorowego

2 kostki rosolowe (wieprzowe, cielece lub na wedzonym boczku)

sol, pieprz, czosnek granulowany, majeranek, wegeta, magi, cukier, olej


Fasole namoczyc na noc w cieplej przegotowanej wodzie. Wody musi byc duzo wiecej niz fasoli, bo fasola duzo wody wchlonie i "urosnie", wiec dobrze gdyby garnek tez byl wiekszy.

Nastepnego dnia dokladnie umyc fasole, dodac wode (tyle zeby zakrywala dokladnie cala fasole) i gotowac z dwoma kostkami rosolowymi (wieprzowe, cielece lub najlepiej na wedzonym boczku) az do miekkosci. Kiedy fasola bedzie prawie miekka dodac 1 lyzke majeranku. Cebule obrac i pokroic w mala kostke, kielbase rowniez. Podsmazyc razem na oleju, po czym dodac do gotujacej sie fasoli. Gdy fasola bedzie juz miekka dodac koncentrat pomidorowy i doprawic do smaku sola, pieprzem, magi, wegeta i czosnkiem. Na koniec dodac pol lyzeczki cukru.

Smacznego:)

 

deser morelowy

"No i po wakacjach :( Ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo! Wracam z nowymi silami i pomyslami na rozne pysznosi. Zaczne od slodkosci - deser z morelami. Zdrowo, slodko, pysznie. Polecam!!!"

Skladniki:

2 puszki moreli w syropie

2 duze jogurty naturalne (greek style)

15 malych bezow

6 lyzek miodu


Jogurt wymieszac z miodem i 6 lyzkami syropu w ktorych byly morele. Morele oraz bezy poprzekrajac na polowy. Pozostawic kilka do dekoracji. Pokrojone dodac do jogurtu i dokladnie wymieszac. Mieszanke przelozyc do mniejszych miseczek, udekorowac. Podawac od razu po przygotowaniu.

Smacznego:)

 

 

Tagi: bezy morele
20:32, dodista48 , slodkosci
Link Dodaj komentarz »