Z jedzeniem jest jak z seksem. To są dwie największe przyjemności w życiu człowieka. ... I tak samo jak są ludzie nierozbudzeni seksualnie, tak samo są ludzie nierozbudzeni kulinarnie.
Akcja: Nie kradnij zdjęć! Durszlak.pl
Kategorie: Wszystkie | inne | kanapki | kuchnia | makaron | miesa | moje perelki | ryby | salatki | slodkosci | zapiekanki | zupy
RSS
sobota, 27 listopada 2010

dip baklazanowy

"Do zrobienia tej pasty przymierzalam sie juz od dawna. Czytalam przepis sto razy, przegladalam zdjecia. I nie moglam sie doczekac soboty, kiedy znajde czas zeby ja przygotowac. I oto jest. A raczej byla:) bo zniknela w oka mgnieniu! Radze sprobowac, bo smak jest naprawde ciekawy. Przepis z ksiazki Party Food"

Skladniki:

1 baklazan

1 cebula

1 cytryna

garsc posiekanej pietruszki

5 lyzeczek creme fraiche

2-3 zabki czosnku

sos tabasco

sol, pieprz, oliwa z oliwek


Baklazana dokladnie umyc, skropic oliwa i wlozyc do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Piec okolo 20 minut lub do miekkosci. Odstawic do ostygniecia. Cebule i czosnek obrac i drobno posiekac. Podsmazyc na oliwie z oliwek i odstawic do ostygniecia. Wczesniej upieczonego baklazana obrac i rozgniesc na puree (ja bardzo drobno pokroilam). Dodac usmazona cebule z czosnkiem, posiekana pietruszke, creme fraiche (mozna zastapic jogurtem lub gesta smietana kremowka). Dodac sok z calej cytryny i otarta skorke z polowy cytryny (ja nie dodalam skorki bo nie lubie). Doprawic sosem tabasco, sola, pieprzem i dokladnie wszystko wymieszac. Podawac z grzankami lub jako dip do pieczonych mies.

Smacznego:)

 //przepis dolaczam do akcjii cytrusowy tydzien//

20:00, dodista48 , inne
Link Dodaj komentarz »

deser pomaranczowy

"Nareszcie znalazlam troche wolnego czasu na przygotowanie czegos z pomaranczy. Deserek. Bez przepisu, poprostu co mialam to dodalam. I musze przyznac, ze jest zjadliwe;)"

Skladniki:

2 pomarancze

1 opakowanie serka mascarpone (250g)

1 opakowanie smietany kremowki (250ml)

garsc orzechow

garsc wiorkow kokosowych

1/2 tabliczki bialej czekolady

2 lyzeczki cukru pudru

1 lyzeczka ekstraktu waniliowego

posypka czekoladowa


Serek mascarpone wymieszac z posiekanymi orzechami, ekstraktem waniliowym i drobno pokrojona biala czekolada. W razie potrzeby dodac cukru. Ja nie dodalam bo nie lubie zbyt slodkich deserow. Wylozyc masa dno 4 szklanek. Pomarancze obrac i pokroic w bardzo drobniutka kosteczke. Wylozyc na mase mascarpone. Smietane kremowke ubic z dodatkiem cukru i wymieszac z wiorkami kokosowymi. Wylozyc na warstwe pomaranczowa. Przykryc pozostalymi pomaranczami i masami, ktore zostaly.

Smacznego:)

//przepis dolaczam do akcjii cytrusowy tydzien//

środa, 24 listopada 2010

salatka z halloumi

"Mialo byc cytrusowo, ale bylam tak glodna, ze musialam zrobic cos szybkiego. Zajrzalam wiec do lodowki i znalazlam tam kilka pysznych rzeczy, ktore po polaczeniu w calosc stworzyly ta oto salatke. W ogole to pozwole sobie zauwazyc, ze jestem ogromna zwolenniczka salatek roznego rodzaju. Najlepsze sa te, ktore zawieraja duuuze ilosci swiezych warzyw. Tak wiec teraz podziele sie z Wami przepisem na to cudenko ze zdjecia, a cytrusowo bedzie dopiero w weekend. Obiecuje:)"

Skladniki na jedna porcje:

2 plastry sera halloumi o grubosci 1 cm

8-10 plasterkow kielbasy chorizo

garsc rukoli

6-8 plasterkow swiezego ogorka

1/4 zielonej papryki

3 kawalki suszonego pomidora

2 kromki ciabatty

troszke rzezuchy na wierzch

oliwa z oliwek, pieprz, suszona bazylia


Rukole dokladnie umyc, osuszyc i wlozyc do miseczki. Na tym ulozyc plastry suszonego pomidora, plastry ogorka i slupki papryki. Ser i chorizo podsmazyc na grillowej patelni na oliwie z oliwek. Ulozyc na salatce. Ciabatte wlozyc do tostera, gdy sie lekko przyrumieni wyjac, podrzec na kawalki i dodac do salatki. Calosc polac oliwa z oliwek (okolo 2 lyzek), posypac bazylia i rzezucha, a na koniec doprawic pieprzem. Zjesc ze smakiem.

Smacznego:)

20:41, dodista48 , salatki
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 21 listopada 2010

camembert fondue

" No i kolejny wspanialy przepis od cuda.wianki:) Normalnie tak sie dzis na sniadanie najadlam, ze nie moglam sie ruszac. W przepisie zamiast tymianku uzylam bazylii i mysle, ze sie swietnie sprawdzila. I serek zjadalismy z winogronami, ktore wyjatkowo dobrze komponuja sie jego smakiem. Polecam!"

Skladniki:

 1 serek camembert w drewnianym opakowaniu

lyzka oliwy z oliwek

garsc orzechow wloskich

1 lyzeczka bazylii

1 lyzka miodu


Serek camembert wyjac z folii, wlozyc z powrotem do pudeleczka z drewna, ale bez przykrywki. Zrobic kilka naciec z wierzchu, polac oliwa z oliwek i posypac bazylia. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez okolo 15 minut. Po wyjeciu z piekarnika polac miodem oraz posypac orzechami.

Podawac natychmiast z grzankami i winogronami.

Smacznego:)

niedziela, 14 listopada 2010

kokosanki

"Wyczytalam w Wikipedii, ze "nazwa palmy kokosowej w sanskrycie to kalpa vriksha, co tłumaczy się jako drzewo, które zaspokaja wszystkie potrzeby życia". Nie wiem czy to prawda, ale wiem, ze kokosanki przygotowane z owocu tego drzewa na pewno zaspokajaja zapotrzebowanie na cukier w organizmie. Wiem, bo sprawdzilam:)"

Skladniki:

6 bialek

szczypta soli

400g cukru

400g wiorek kokosowych


Bialka z dodatkiem soli ubic na sztywna piane. Dodawac stopniowo cukier ciagle miksujac. Na koniec wsypac wiorki kokosowe i delikatnie wymieszac lyzka. Formowac kokosanki i ukladac w sporych odstepach na blaszce wylozonej pergaminem. Ja uzylam do formowania lyzki do lodow. Wstawic do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec okolo 20 minut. Lub do momentu, kiedy kokosanki sie zezloca. Wyjac z piekarnika i ostudzic. Po ostudzeniu mozna zdjac z blachy (wczesniej moga sie rozpasc bo beda miekkie). Z przepisu wyszly mi dwie duze blachy kokosanek.

Smacznego:)

sobota, 13 listopada 2010

salatka z lososiem

"A u mnie znowu zdrowo:) Narzeczony wypomnial mi, ze zbyt rzadko jemy ryby. Wiec zrobilam przystawke. Na zyczenie. Cos czuje, ze wkrotce znowu ja powtorze, bo zniknela w oka mgnieniu. I tu nasuwa sie pytanie - czy salatka byla tak pyszna czy my tacy glodni? Sami sobie odpowiecie, gdy wykorzystacie ten przepis i posmakujecie go."

Skladniki:

150g rukoli

1 awokado

250g plastrow wedzonego lososia

300g koziego sera

2 lyzki prazonych orzechow laskowych

oliwa z oliwek, syrop balsamiczny, pieprz mielony


Rukole dokladnie umyc i rozlozyc na dwa talerze. Awokado obrac, przekroic na pol, wyciagnac pestke, pokroic w grube paski i rozlozyc na talerzach. Plastry lososia pokroic w paski i ulozyc na pozostalych skladnikach. Wierzch salatek obsypac polamanym serem i prazonymi orzechami. Calosc oblac oliwa z oliwek, syropem balsamicznym i opruszyc swiezo zmielonym pieprzem. Podawac ze swieza bagietka lub tostami.

Smacznego:)

\przepis dolaczam do akcji orzechowy tydzien\

 

22:22, dodista48 , salatki
Link Komentarze (1) »

jajko w mundurku

"Przepis na to danie dojrzalam przegladajac bloga Brulion z przepisami. Bardzo mi sie spodobal i musialam go wyprobowac. Oczywiscie lekko go zmienilam dostosowujac do wlasnych upodoban. Musze przyznac, ze warto bylo sprobowac i odtad bedzie to jedna z moich ulubionych salatek na cieplo. Mieszaja sie tu smaki slony, kwasny i slodki a calosc uzupelnia rozplywajace sie jajeczko. Polecam, polecam, polecam. A na koniec jeszcze raz polecam:)"

Skladniki:

1 duza brokula lub paczka mrozonki (okolo 350g)

250g wedzonego boczku

duza garsc orzechow piniowych

3 jajka

oliwa z oliwek, miod, sok z cytryny, pieprz


Brokuly dokladnie umyc, rozdzielic na rozyczki i ugotowac w osolonej wodzie. Boczek pokroic w mala kostke i podsmazyc na zloty kolor. Orzeszki piniowe uprazyc na patelni (wsypac na patelnie garsc orzeszkow i prazyc az zbrazowieja mieszajac od czasu do czasu) i dodac do brokul. Calosc polac 2 lyzkami oliwy z oliwek, 1 lyzka miodu i skropic sokiem z polowy cytryny. 

Jajka wbic delikatnie do malych miseczek lub kieliszkow. Zagotowac wode w rondelku i wrzucic jajka w miejsce gdzie woda bulgocze najbardziej. Gotowac okolo 3 minut w zaleznosci od wielkosci i temperatury jajek.

Wszystkie skladniki dokladnie wymieszac i rozlozyc na trzy talerze. Na wierzch polozyc po jajku i posypac swiezo mielonym pieprzem.

Smacznego:)

\przepis dolaczam do akcji orzechowy tydzien\ 

21:28, dodista48 , salatki
Link Dodaj komentarz »