Z jedzeniem jest jak z seksem. To są dwie największe przyjemności w życiu człowieka. ... I tak samo jak są ludzie nierozbudzeni seksualnie, tak samo są ludzie nierozbudzeni kulinarnie.
Akcja: Nie kradnij zdjęć! Durszlak.pl
Kategorie: Wszystkie | inne | kanapki | kuchnia | makaron | miesa | moje perelki | ryby | salatki | slodkosci | zapiekanki | zupy
RSS
sobota, 26 lutego 2011

roladki w rozowym sosie

"Dobra, dobra - wiem, ze na zdjeciu sos nie wyglada na rozowy, ale w rzeczywistosci jest. Tzn przypomina rozowy kolor. Przepis powstal wedlug moich upodoban smakowych. Metoda prob i bledow. Nie nadalam tej potrawie nazwy, poprostu przyzwyczailam sie do nazywania sosu rozowym i moj narzeczony zawsze wie o jaki sos mi chodzi. Moge miec lekki problem z podaniem przepisu, bo danie to zawsze robie bardzo "na oko", ale postaram sie podac zblizona ilosc skladnikow. Problem moge miec w sumie jedynie z podanie ilosci przypraw, ale wierze, ze jak podam ktore przyprawy dodaje, to sami dobierzecie ich ilosc do osiagniecia idealnego dla Was smaku. Zatem do dziela..."

Skladniki:

2-3 podwojne piersi z kurczaka pokrojone kazda na 3 rowne czesci

tyle plastrow boczku ile kawalkow piersi

2 puszki krojonych pomidorow

2-3 duze cebule

4 ziemniaki

3 duze pieczarki

200 ml slodkiej smietany 30% lub smietany kremowki

1 lyzeczka suszonej bazylii

1 lyzeczka suszonego oregano

1 lyzeczka suszonego majeranku

2 kostki rosolowe wolowe

4 zabki czosnku

olej, sol, pieprz, wegeta, sos sojowy, cukier, papryka ostra


Pokrojone piersi z kurczaka umyc, osuszyc i przyprawic sola, pieprzem i czosnkiem granulowanym. Kazdy kawalek zawinac w plasterek boczku. Tak przygotowane roladki podsmazyc na zloty kolor na rozgrzanej patelni z dodatkiem oleju.

Cebule obrac i bardzo drobno pokroic lub zmielic w melekserze (ja miele). Zeszklic na dnie brytfanki na oleju. Dodac obrany i drobno posiekany czosnek i suszone ziola. Smazyc okolo 1 minuty. Dodac pomidory z puszki, kostki rosolowe i okolo 3/4 szklanki wody. Dusic pod przykryciem na malym ogniu okolo 5 minut. Doprawic do smaku podanymi wyzej przyprawami.

Ziemniaki obrac, umyc i pokroic w kostke okolo 1cm/1cm. Pieczarki obrac i rowniez pokroic w kostke. Dodac do mieszanki cebulowo pomidorowej i dusic na malym ogniu pod przykryciem okolo 20 minut mieszajac od czasu do czasu. W razie potrzeby dolac wody. Sos nie moze byc jednak zbyt wodnisty.

Na koniec wlac smietane i dodac usmazone wczesniej roladki. Wszystko dusic kilka minut, az smaki sie pomieszaja a ziemniaki beda miekkie. Podawac ze swieza bagietka lub moim ulubionym naan bread.

Smacznego:)

sobota, 19 lutego 2011

mazurek czekoladowy

"Musze Was uprzedzic, ze powyzsze ciasto jest strasznie slodkie!!! Wiec jesli nie lubicie cudownie slodkich ciast to poprostu pomincie ten przepis. Poszukiwania na cos czekoladowego skonczyly sie na stronie Kwestia Smakow. Tam oto znalazlam to cudenko."

Skladniki:

250g mąki

160g masła

100g cukru pudru

2 żółtka

2 łyżki kakao

1 puszka gotowej masy kajmakowej

1 tabliczka ciemnej czekolady deserowej

3 łyżki mleka

mieszanka suszonych owocow i orzechow do dekoracji


Masło rozetrzec  mikserem z cukrem pudrem i żółtkami, dodac mąkę i wymieszac. Dodac 2 łyżki chłodnej wody zmieszane z kakao, dokładanie połączyc z ciastem. Uformowac kulę, owinac folią i wlozyc na godzinę do lodówki.

Formę wysmarowac masłem i oprószyc bułką tartą. Wykłozyc cienko rozwałkowane ciasto) i piec w nagrzanym do 190 stopni piekarniku przez 15 minut. Wyjac z piekarnika i ostudzic.

Puszke masy kajmakowej zmieszac z rozpuszczoną czekolada i 3 łyżkami mleka. Składniki masy łatwiej się połączą jeśli będą podgrzane, rozpuszczane np. w kąpieli wodnej. Tak przygotowana mase wylac na ostudzone ciasto. Ciasto obficie obsypac mieszanka suszonych owocow i orzechow.

Smacznego:)

 //Przepis dolaczam do akcjii Czekoladowy Weekend//

środa, 16 lutego 2011

placki drobiowe

"Oj pyszne placuszki, pyszne:) Bardzo dawno ich nie robilam i strasznie sie ciesze, ze mi sie ostatnio przypomnialy. I ucieszylam sie nie tylko ja - moja druga polowa spojrzala na talerz z placuszkami. Powachala. Popatrzyla raz jeszcze i z duma w glosie oswiadczyla - ja wiem co to jest. Dziekowac :) A mi sie humor poprawil od razu! Proponuje ponizsze placki podawac z dipem czosnkowym wg tego przepisu i mixed salad wg tego przepisu."

Skladniki:

2 podwojne piersi z kurczaka

2 duze pietruszki

2 duze marchewki

ok 200g fasolki szparagowej

1 duza cebula

3/4 szklanki mleka

2 jajka

3-4 lyzki maki pszennej

2 lyzki majonezu

3 lyzki magi

olej, sol, pieprz, wegeta, bazylia, papryka ostra, czosnek granulowany


Piersi z kurczaka dokladnie umyc i pokroic w bardzo mala kosteczke. Marchewke i pietruszke umyc, obrac i zetrzec na tarce na grubych oczkach. Umyta fasolke i obrana cebule pokroic w bardzo male kawalki (jak najdrobniej). Wszystkie warzywa wymieszac z kurczakiem. Dodac majonez, jajka, magi, mleko i make. Doprawic do smaku ziolami i przyprawami i wszystko dokladnie wymieszac. Na patelni rozgrzac olej i smazyc placki na zloty kolor z obu stron na srednim ogniu. Podawac z sosem czosnkowym.

Smacznego:)

p.s. placki najlepiej podawac natychmiast, ale podgrzane w piekarniku np. dnia nastepnego tez dobrze smakuja.

niedziela, 13 lutego 2011

sernik

"W sumie to nie wiem jak zareklamowac taki pyszny, kremowy sernik. Jeden z najlepszych sernikow jakie jadlam. Jest slodki, kremowy, z lekka nuta wanilii i delikatnie wyczuwalna cytryna. Najlepiej smakuje schlodzony z mnostwem swiezych truskawek. Przepis znalazlam w Kwestii Smaku i lekko zmienilam."

Skladniki:

12 ciastek digestive

75g masla

750g sera twarogowego trzykrotnie zmielonego

250g serka mascarpone

1,5 szklanki cukru

3 lyzki maki pszennej

5 jajek

1/2 szklanki smietany kremowki (gestej 36%)

4 lyzeczki ekstraktu z wanilii

1 cytryna

1 szklanka kwasnej gestej smietany 18%

3 lyzki cukru

maslo do wysmarowania blachy i bulka tarta do wysypania, truskawki do przybrania


Ciastka zmielic w melekserze i wymieszac z rozpuszczonym maslem. Tak przygotowana mieszanka wykleic dno blachy wysmarowanej maslem i obsypanej bulka tarta. Wstawic do zamrazalnika na czas przygotowania masy serowej.

Ser zmiksowac na bardzo gladka mase (ja uzywam meleksera). Dodac 1,5 szklanki cukru i 3 lyzki maki. Wszystko zmiksowac na gladka mase. Dodawac po jednym jajku miksujac na malych obrotach przez okolo 30 sekund po kazdym dodanym. Dodac smietane kremowke, ekstrat z wanilii, sok z cytryny i skorke otarta z umytej cytryny. Zmiksowac na malych obrotach do polaczenia sie skladnikow.

Mase wylac na wczesniej przygotowany spod ciasteczkowy. Przykryc folia aluminiowa i wstawic do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na srodkowa kratke. Na dolna kratke wstawic naczynie zaroodporne z woda. Piec przez 15 minut. Nastepnie zmniejszyc temperature do 130 stopni i piec 1,5 godziny(az masa serowa sie zetnie). Tak pieczony sernik nie powinien opasc ani popekac i powinien byc sniezno bialy.

Kwasna smietane wymieszac z 3 lyzkami cukru. Gdy sernik sie upiecze wyjac go z piekarnika i rozprowadzic na nim delikatnie smietane. Wstawic z powrotem do piekarnika i piec przykryty folia kolejne 15-20 minut. Po tym czasie piekarnik wylaczyc i pozostawic w nim sernik na okolo 40 minut. Wyjac sernik z piekarnika, ostudzic i wstawic na cala noc do lodowki. Podawac ze swiezymi truskawkami.

Smacznego:)

p.s. wszystkie skladniki na sernik powinny byc odpowiednio wczesniej wyjete z lodowki, aby byly w temperaturze pokojowej.

Ja nie uzywam termoobiegu w czasie pieczenia.

sernik

sobota, 12 lutego 2011

zupa z brokulow

"Dzis przepis na zupe kremowa z brokulow o lekko ostrym smaku. Wspanialy przepis na szybkie danie dla zabieganych. Dzieki temu, ze skladniki kroje bardzo drobno przed ugotowaniem, samo gotowanie zajmuje zaledwie kilka chwil, a efekt jest bardzo zadowalajacy:)"

Skladniki:

1 duza brokula

1 duza marchewka

1 duza pietruszka

1 duzy ziemniak

1 papryczka chilli

garsc mrozonego groszku

2 kostki rosolowe

sol, pieprz, wegeta


Wszystkie warzywa obrac i dokladnie umyc. Marchewke pokrojona w plasterki podgotowac w 2,5 l wody z dodatkiem kostek rosolowych. Dodac pokrojona w plastry pietrzuszke i pokrojonego w kostke ziemniaka. Gotowac okolo 5-7 min. Dodac porwana na male kawalki brokule i groszek. Gotowac do miekkosci wszystkich skladnikow. Kiedy wszystko bedzie miekkie zdjac z gazu i zmielic blenderem na krem. Dodac umyta i bardzo drobno pokrojona papryczke chilli (bez pestek)i doprawic do smaku sola, pieprzem i wegeta. Podawac ze smietana i grzankami.

Smacznego:)

czwartek, 03 lutego 2011

kapustnica

"Kapustnica to nic innego jak kapusniak, tyle ze nazwe zaczerpnelam z jezyka slowackiego, gdzie ta pyszna zupke jadlam. I tak dlugo modyfikowalam swoj przepis na kapusniak, az osiagnelam smak podobny do tamtej kapustnicy. Czy mi sie udalo? Mysle, ze smak jest naprawde zblizony. Identyczny nie jest, bo w restauracji nie chcieli dac mi oryginalnego przepisu ;) "

Skladniki:

1 sloik kapusty kiszonej 

3 małe marchewki, obrane i pokrojone w plasterki

2 pietruszki, obrane i pokrojone w plasterki

4-5 ziemniaczków, obranych i pokrojonych w kawałki

1 średnia cebula, drobno pokrojona

sloiczek przecieru pomidorowego

sól i dużo świeżo zmielonego czarnego pieprzu

1 łyżeczka przyprawy chilli

1 płaska łyżka cukru

2 łyżki posiekanej natki pietruszki

2 łyżki majeranku

kawalek wedzonego boczku i olej do podsmazenia

kostka rosolowa


Kapuste kiszona wyjac ze sloiczka i przeplukac na sitku. Pokroic na mniejsze czesci, przelozyc do garnka i zalac okolo 3l wody. Gotowac bez przykrycia z kostka rosolowa przez okolo 15 minut, sprawdzajac czy woda nie wyparowala. W razie potrzeby wody dolac.

Dodac marchewke, gotowac przez okolo 5-7 minut i dodac reszte skladnikow oprocz cebuli, boczku i przecieru. Boczek pokroic w kostke, podsmazyc na oleju wraz z cebula. Dodac do zupy. Gdy wszystkie warzywa beda miekkie dodac przecier pomidorowy - ja zazwyczaj dodaje caly sloiczek, ale radze dodac najpierw troche, rozmieszac i sprobowac, bo nie kazdy lubi bardzo kwasna zupe. Doprawic do smaku sola, pieprzem i cukrem, ewentualnie wegeta lub maggi.

Smacznego:)

ciecierzyca curry

"Dla odmiany dzis znowu troche Indii:) Moze nie zupelnie, bo moje dania indyjskie sa tylko wzorowane na kuchni indyjskiej, a w rzeczywistosci sama staram sie doprawiac potrawy po swojemu, bo jest sporo ichniejszych przypraw, ktorych ja poprostu nie lubie. Przepis pochodzi z miesiecznika Good Food i jest lekko przeze mnie zmodyfikowany. A tak na marginesie to zastanawia mnie nazwa dania, bo w przepisie nie ma przyprawy curry;)"

Skladniki:

2 puszki ciecierzycy

1 puszka krojonych pomidorow

1 duza cebula

4 zabki czosnku

oliwa z oliwek

1 mala papryczka chilli

1/2 lyzeczki kurkumy

1 lyzeczka papryki

1 lyzeczka mielonej koledry

1 lyzka swiezej siekanej koledry

1/2 lyzeczka mielonego cynamonu

1 lyzeczka garam masali

1 kostka rosolowa


Na dnie garnka  lub wysokiej patelni podgrzac 2-3 lyzki oliwy z oliwek. Na oliwie podsmazyc wszystkie przyprawy (okolo1-2 minut), dodac obrana i drobno posiekana cebule, papryczke chili i czosnek oraz umyta i posiekana kolendre. Podsmazyc do momentu zeszklenia sie cebuli. Dodac puszke pomidorow oraz odsaczona i umyta ciecierzyce. Wrzucic kostke rosolowa. Wszystko bardzo dokladnie wymieszac. Zmniejszyc ogien i dusic pod przykryciem przez okolo 5-10 minut od czasu do czasu mieszajac. Doprawic do smaku sola i pieprzem.

Smacznego:)

p.s. zamiast puszki pomidorow mozna dodac 2 pokrojone pomidory i pol szklanki wody. Z papryczka chilli uwazajcie, bo mozna trafic na naprawde ostra - moja byla o sredniej ostrosci.

Ciecierzyce podalam z kawalkami osolonej smazonej wieprzowiny.

14:07, dodista48 , inne
Link Komentarze (2) »
środa, 02 lutego 2011

likier kawowy

"Przepis z ktorego przyrzadzilam likier kawowy krazy po necie juz od dluzszego czasu. Krazy on pod nazwa Domowy Baileys. Postanowilam jednak nazwe ta zmienic z tego wzgledu, gdzyz moim zdaniem, likier ten nie przypomina w smaku baileysa. Jest pyszny, slodziutki, karmelowy, ale jak dla mnie smaku baileysa zupelnie nie przypomina. Nie jest ani lepszy ani gorszy. Jest poprostu zupelnie inny. Tak czy inaczej warto przepis wyprobowac, bo likier ten jest naprawde smaczny."

Skladniki:

1 puszka masy karmelowej (ok 400g)

3/4 puszki mleka skondensowanego nieslodzonego

okolo 1/2l wodki

1,5 lyzeczki kawy rozpuszczalnej


Kawe zaparzyc w bardzo malej ilosci wody (1/5 szklanki). Dodac do masy karmelowej wraz z mlekiem skondensowanym i zmiksowac. Dodac wodke (ilosc w zaleznosci jaki mocny likier chcecie)i wymieszac lyzka. Przelac do butelki i wstawic do lodowki na minimum 3 dni. Likier przechowywac w lodowce.

Smacznego:)

p.s. ja uzylam zamiast masy karmelowej mleka skondensowanego slodzonego, ktore ugotowalam dzien wczesniej. Gotowanie zajelo mi 2,5 godziny. Likieru z podanego przepisu wyszlo mi okolo 1litra. Moze troche ponad.

16:16, dodista48 , inne
Link Komentarze (5) »